1 % - az inkvizíciónak!

Fontosnak tartod a hitedet? Az eretnekekkel, a másban hívőkkel szembeni fellépést? Adód 1%-nak felajánlásával támogathatod a Szűklátókörű Társaság munkáját.

Írj nekünk!

Melléfogott az orvosod? Nem működik egy berendezésed, amiért pénzt adtál ki? Átvágott a gázszerelőd? Meghalt egy ismerősöd a kórházban? Másban hisz a szomszédod? Írd meg nekünk történetedet, tapasztalataidat.

Szűklátókörű Társaság blogja

Szűklátókörűek és magabiztosak vagyunk! Semmiben nem hiszünk, de amiben meg igen, abban nem kételkedünk! Olyanok vagyunk, mint maga a tudomány: nem tévedünk sosem, amit kinyilatkoztatunk az maga a megfellebezhetetlen igazság! Az atom egy és oszthatatlan, a gőzmozdony pedig nem mehet többel, mint 30 km/h, mert az emberi test nem bírná ki! Aki másban hisz, azt megégetjük, vagy bepereljük!

Eretnek oldalak (NE NÉZD!)

http://hitelkarosultak.blog.hu/ A bank és a hitel(pénz) JÓ! http://munkahelyiterror.blog.hu/ A munka-adódnak légy hálás! http://praxis.blog.hu/ Az orvosok nem tévednek! http://jand.info/ A rendszer tökéletes! http://wikileaks.org/ A nyilvánosság káros! http://greenr.blog.hu/ A zöldek sötétek!

Friss topikok

  • wmiki: Újabb cáfolhatatlan feltételezés igazolta a szent evolúció elméletet! index.hu/techtud/2020/03/25/... (2020.03.25. 19:42) Újabb bizonyíték az evolúcióra!
  • A tudomány sosem téved!: A mélymagyar index bulvár rovatában hazudozik arról, hogy a vegák tovább élnek: divany.hu/eletem/2... (2018.05.11. 13:57) Betiltottuk a vegák kampányát!
  • wmiki: Szerencsére a felsőbbrendű, jövőbelátó, tévedhetetlen, értelmiségi, liberális demokrata index-en m... (2017.11.30. 12:31) A Fidesz ellopja a pénzünket!
  • A tudomány sosem téved!: A szarmagyar bulvároldal már megint a tévedhetetlen tudományt fikázza firkálmányában: index.hu/tec... (2017.10.05. 16:10) A tudomány életet teremtett!
  • wmiki: A fidSSbérenc, neonnáci, újfasiszta propagandaportál az index már megint a tudományt káromolja kam... (2017.02.01. 08:22) Tudományhatározó
  • wmiki: Íme! index.hu/tudomany/2017/01/26/agybarazdaink_hatarozzak_meg_a_szemelyisegunket/ A szent, és té... (2017.01.26. 21:37) A gondolatainkért sem vagyunk felelősek!
  • wmiki: Az orbáni rezsim láncos kutyája, a fidSSlakáj index már megint tévedéssel vádolja, a szent tudomán... (2016.07.23. 07:33) (Esetleg tévedett a tudomány)
  • wmiki: Az áltudományos, mélymagyar index megint a tévedhetetlen tudományt ostorozza, gyalázó cikkében. Mo... (2016.07.13. 08:10) Miért ne higgyünk a bulvársajtónak.
  • wmiki: A fidSSlakáj, fasiszta, rasszista index megint a tévedhetetlen tudományt, és a tökéletes, fejlett,... (2016.07.13. 08:01) A szeretetről
  • wmiki: A felsőbbrendű, értelmiségi, demokrata index, nagyszerű, objektív cikkében mutatja be, milyen hül... (2016.07.04. 16:54) A csodálatos MesePárt!

Utolsó kommentek

  • wmiki: Újabb cáfolhatatlan feltételezés igazolta a szent evolúció elméletet! index.hu/techtud/2020/03/25/... (2020.03.25. 19:42) Újabb bizonyíték az evolúcióra!
  • A tudomány sosem téved!: Újabb cáfolhatatlan bizonyíték a szent elméletre! Négylábú csirke született Csurgón! Tudományos sz... (2018.06.29. 07:38) Újabb bizonyíték az evolúcióra!
  • A tudomány sosem téved!: A mélymagyar index bulvár rovatában hazudozik arról, hogy a vegák tovább élnek: divany.hu/eletem/2... (2018.05.11. 13:57) Betiltottuk a vegák kampányát!
  • wmiki: Szerencsére a felsőbbrendű, jövőbelátó, tévedhetetlen, értelmiségi, liberális demokrata index-en m... (2017.11.30. 12:31) A Fidesz ellopja a pénzünket!
  • wmiki: Újabb bizonyíték a cáfolhatatlan evolúcióra. Új faj jelent meg! Megint! Ez máshogy énekel! Hihetet... (2017.11.26. 08:22) Újabb bizonyíték az evolúcióra!
  • A tudomány sosem téved!: A szarmagyar bulvároldal már megint a tévedhetetlen tudományt fikázza firkálmányában: index.hu/tec... (2017.10.05. 16:10) A tudomány életet teremtett!
  • A tudomány sosem téved!: Újabb hír arról, hogy a növények mérgezőek, egy tudományos szakfolyóirat oldalán: index.hu/gazdasa... (2017.10.05. 13:33) Betiltottuk a vegák kampányát!
  • wmiki: A fidSSbérenc, neonnáci, újfasiszta propagandaportál az index már megint a tudományt káromolja kam... (2017.02.01. 08:22) Tudományhatározó
  • wmiki: Íme! index.hu/tudomany/2017/01/26/agybarazdaink_hatarozzak_meg_a_szemelyisegunket/ A szent, és té... (2017.01.26. 21:37) A gondolatainkért sem vagyunk felelősek!
  • wmiki: Az orbáni rezsim láncos kutyája, a fidSSlakáj index már megint tévedéssel vádolja, a szent tudomán... (2016.07.23. 07:33) (Esetleg tévedett a tudomány)
  • wmiki: Az áltudományos, mélymagyar index megint a tévedhetetlen tudományt ostorozza, gyalázó cikkében. Mo... (2016.07.13. 08:10) Miért ne higgyünk a bulvársajtónak.
  • wmiki: A fidSSlakáj, fasiszta, rasszista index megint a tévedhetetlen tudományt, és a tökéletes, fejlett,... (2016.07.13. 08:01) A szeretetről
  • wmiki: A tények ellenére a középkori, vallásos, haladásellenes index, propagandacikkében tervezésről, tud... (2016.07.08. 09:51) Újabb bizonyíték az evolúcióra!
  • wmiki: A felsőbbrendű, értelmiségi, demokrata index, nagyszerű, objektív cikkében mutatja be, milyen hül... (2016.07.04. 16:54) A csodálatos MesePárt!
  • wmiki: Már Angliában is diktatúra van Orbán miatt :( A kilépésre szavaztak az ostoba, falusi, fasiszták. ... (2016.07.04. 16:52) Eljött a diktatúra!
  • Utolsó 20

Tudományhatározó

2001.03.01. 11:15 - wmiki

Címkék: tudomány tudománydefiníció

Társaságunk kedvenc hírportálja az index.hu. Ők szintén racionálisan közelítik meg a dolgokat, mindig csak a tényeket közlik. Néha azonban ők is hibáznak, és a tudomány rovatban megjelennek olyan hírek, amik nem tudományos hírek, hanem csak alacsonyabb rendű ún. "bulvár" (pfff...). Link1, link2. Ezekből a hírekből a laikus olvasó, a hozzá nem értése miatt arra következtethet, hogy a tudomány az téved, esetleg olyan szer létrehozásában segít, ami kárt okoz.
 Tájékoztatjuk a pórnépet, hogy a tudomány onnan ismerhető fel, hogy SOSEM TÉVED! Különben hogyan terjeszthetnénk a szent igazságokat állami intézményekben??
Minden más hír, ami a tévedésre utal, az hamisítvány, kacsa, alacsonyabb rendűek írásai, amiket nem szabad komolyan venni!

A bejegyzés trackback címe:

https://szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/api/trackback/id/tr882302645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.09.21. 13:01:10

ez is rágalom:
index.hu/belfold/2010/09/21/keves_a_szakember_sok_a_teves_rakdiagnozis/
az orvostudomány még sosem tévedett, mindenki életét megmentette
ez csak bulvárhír

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.03. 08:09:52

ez is bulvár:
www.blikk.hu/blikk_aktualis/kirugtak-miutan-megfertoztek-2033012/
a tudomány sosem téved, és az orvosok nem hibáznak, aki kórházba kerül, mindenki meggyógyul!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2010.11.09. 21:00:38

szintén bulvárhír:
index.hu/tudomany/urkutatas/2010/11/09/a_fekete_lyuk_hirtelen_halala/
természetesen a tudomány nem téved, és korábban is helyesen gondolták a tudósok

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.02.23. 13:26:36

itt egy eretnek előadása, aki nem ért a tudományhoz:
www.youtube.com/watch?v=ap003p-5Zgg

szidjátok őt a videó alatt, az értelem nevében!!!2

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.11. 19:47:26

ez viszont jó indexhír mindkettő igaz, hisz laptársunk olyan, mint a tudomány, sosem téved!!

JAPÁN

A legrosszabbkor jött a földrengés
A japán gazdaság lendülete megtorpant, az újjáépítés tovább duzzasztja a hatalmas államadósságot.

Japán felkészülten várta a rengést

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2011.03.11. 20:51:51

Komolyan mondom, sokkal jobban rá vagy kattanva a tudományra, mint az általad kritizáltak. Csak míg nekik tetszik, te gyűlölöd. Elképesztő energiákkal. Veszett fejsze, a tudományok és az áltudományok mögött is emberek vannak, velük kéne szóba állnod.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.12. 07:16:34

@mimindannyian: ez hazugság

ez a blog pont arról szól, hogy a tudomány milyen nagyszerű és tévedhetetlen!!
ha ezt nem érted meg, akkor egy ostoba pór vagy, aki nem ért a magas tudományokhoz, amit kiművelt, felsőbbrendű, értelmiségi elmék művelnek

a tudománynak (a hatalomnak, és a pénznek, és a húsevésnek) köszönhetünk mindent, áldassék a neve!!!

eber 2011.03.12. 12:32:31

Az kommentem pont erről az álnaív igyekezetedről szólt, ha ezt nem érted, akkor ostoba pór vagy.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.16. 09:19:44

@eber: szerintem nem érti, ő nem olyan emelkedett, mint mi a szent tudomány emberei, és tévedhetetlen hívei :((

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.03.16. 09:20:59

ez tudomány!!
www.borsonline.hu/news.php?katasztrofat-hoz-rank-a-hold-&op&hid=39890

(...ha bejön, ha nem, akkor persze sarlatánság, nem lesz semmiféle katasztrófa, és akkor nem is tudós mondta)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.04.02. 08:53:49

EZ viszont tudomány a javából!
index.hu/tudomany/2011/04/01/krumpli_alaku_a_fold/
A szent beavatottak tovább pontosították elképzeléseiket a gravitációról, amiről már amúgyis minden lényeges dolgot tudtak!!
Éljen a tudomány! Halleluja!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.05.23. 18:37:09

ez pl. bulvárhír, nem tudomány :(
index.hu/tudomany/2011/05/23/nem_allnak_a_gyogyszercegek_a_tul_olcso_rakgyogyszer_moge/

mimindannyian tudjuk, hogy a tudományt nem olyan alacsonyrendű dolgok határozzák meg, mint a pénz, és a hatalom, csak az emberek jóléte és boldogsága érdekli ezt a tévedhetetlen szentséget!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.07.12. 13:54:19

Az index felvilágosult szerzője, kiváló, vitriolos cikkben gyalázza azokat, aki kételkedni merészelnek a szent tudományban:
velvet.hu/celeb/2011/07/12/gyogycelebek/
Remek írás, ha már nem vethetjük máglyára ezeket az eretnekeket, mint a dicső középkorban, legalább nevessük ki őket!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.07.12. 13:55:25

(Sajnos a szigorú médiatörvény miatt ott már nem lehet kommentelni, de ez a tudományos oldal fittyet hány a fidesz diktatúrára!!! Az értelem nevében!)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.07.18. 17:19:17

áltudományos hír, sajnos megint az értelmiségi, felvilágosult indexen:
index.hu/tudomany/2011/07/18/bizonyitek_a_velunk_szuletett_tudasra/

az új eredmények nem jelentik azt, hogy megdőltek a régiek:
hisz tudjuk jól, a tudomány sosem téved, hisz tudáson alapul

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.09.14. 12:34:16

na, ez nem tudomány:

www.origo.hu/tudomany/20110912-etikatlan-kiserletek-ikrek-szetvalasztas-embermajom-hibrid-embrioterkepezes-optogenetika-meregteszteles.html

a tudomány nemcsak tévedhetetlen, de mindig etikusan is járnak el, a szent emberek, a tudósok!!

ez csak egy szélsőséges álhír, hogy lejárassák ezt a csodálatos intézményrendszert

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.11.21. 15:59:55

Tanult tudósok bebizonyították, hogy a tévedhetetlen tudomány még fontosabb lesz a jövőben!
index.hu/tudomany/2011/11/19/globalis_osszefogas_surgetnek_a_tudosok/

Halleluja, értelmiségi testvéreink!!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2011.11.29. 09:15:22

Álhír egy sportmagazinban:

sportgeza.hu/sport/marodiaklistaja/2011/11/28/a_brazil_gp_esoje_lett_az_ev_kamuja/

Sao Paolóban esett az eső, hiszen a tudomány sosem téved, az emberek látták rosszul.
Persze mit is várhatnánk, egyszerű sportrajongó izomemberektől, akik alig használják az agyukat, ezért nincsenek vele tisztában, hogy a tudomány sosem téved :x

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.02.08. 21:53:19

A szent tudomány minden kétséget kizáróan bebizonyította, hogy (bár a különböző csillagjegyűek vérmérsékletében szignifikáns eltérés mutatkozik..., de!) az asztrológia baromság!!

index.hu/tudomany/brittudosok/2012/02/08/a_kos_jegyueket_fenyegeti_legjobban_a_borton/

Amit nem látunk az nem létezik! Egyébként is:hogyan lehetnének távoli bolygók hatással ránk, értelmiségi, felsőbbrendű emberekre???

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.04.30. 16:33:23

Tessék a szent tudománynak semmiség 75 évre előre megjósolni tényeket! Újabb megcáfolhatatlan bizonyíték a mindent tudó tudomány tévedhetetlenségére!
index.hu/tudomany/2012/04/16/megtalaltak_a_fizikusok_a_75_eve_megjosolt_reszecsket/

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.06.10. 19:41:18

Egy szorgalmas felsőbbrendű/ateista/liberális tudós posztban igazolja, hogy a tudomány SOHA nem téved!
ateistaklub.blog.hu/2012/06/10/egy_kozembernek_vajon_hit_kell_e_a_tudomany_elfogadasahoz
és nagyonis helyes, hogy a szent igazságokat állami intézményekben magoltatjuk! az értelem nevében!!

Kommentben is gratulálni akartam a szerzőnek a személyeskedéstől mentes, tiszta érveken alapuló írásához, de sajnos véletlenül letiltódott ott a kommentelésem, egyesek nem szeretik az értelmiségiek hozzászólását...
Talán a szélsőjobboldali, mélymagyar, vallásos, vega, otthonszülő blog.hu szerkesztők imádkoztak érte... :x

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.10.25. 08:48:15

Sajnos néhány elmaradott, középkori, vallásos országban be akarják perelni a tévedhetetlen tudomány felkent papjait. :(

nol.hu/mozaik/buntetnek_a_meteorologusokat_a_teves_elorejelzesekert_egy_holland_varosban
index.hu/kulfold/2012/10/06/egy_brit_perelni_akarja_tul_borus_joslataiert_a_meteorologiai_szolgalatot/
index.hu/kulfold/2012/10/22/hat_evet_kaptak_a_tevedo_olasz_tudosok/

Állítsuk meg a terjedő mételyt! Több liberalizmust! Máglyára az otthonszülőkkel! Az értelem nevében!!!!2

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.10.26. 09:32:45

:x
Ha ez nem volna elég! A mélymagyar, ezos index hazugsággal vádolja, ezeket a felsőbbrendű, tanult, szent embereket!
index.hu/tudomany/2012/10/25/az_olasz_tudosok_hazudtak_az_abruzzoi_foldrengesrol/

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.10.26. 20:13:23

A felsőbbrendű, értelmiségi, ateista, liberális index, korrekt cikkel igazolja, hogy az ezoterikusok mekkora csalók!
index.hu/belfold/2012/10/26/nem_vallotta_be_jovedelmet_egy_magiaval_foglalkozo_ferfi/
Ezek a mocskok, nem olyanok, mint a becsületes emberek! Szerencsére demokratikus köztársaságunk éber hatósága kézrekerítette ezt az elvetemült gazembert!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.01.19. 14:28:39

A fidSSlakáj, szarmagyar index újabb címlapos cikkel gyalázza a tévedhetetlen tudományt:

index.hu/tudomany/2013/01/19/vegre_szabad_lesz_a_tudas/

Az írás ocsmány kommunista propagandát is folytat... Méghogy a tudás mindenkié... :x pfff....
Mi lesz a következő poszt, hogy a bolygó mindenkié, ahogy a sötétzöldek vallják????

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.06. 19:53:36

Az értelmiségi, liberális index címlapon közöl egy cikket egy nagytudású bölcs tudóstól:
index.hu/tudomany/2013/02/06/homeopatia_a_nagy_atveres/
Az alternatív gyógyító módszerek mind ostoba pénzkidobások, csak kórházakban gyógyulhattok meg!! Ott senki nem hal meg!
Amit pedig nem lehet látni, az nincs! Az értelem nevében!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.14. 08:01:14

A homeopaták válaszoltak, ezt itt mi most közöljük, de ne olvassátok el, mert mind hazugság!
"
A Magyar Homeopata Orvosi Egyesület válasza a 2013. február 6-án az Indexen megjelent cikkre

Ma Magyarországon a homeopátiát kizárólag orvosok gyakorolhatják.
A Magyar Homeopata Orvosi Egyesület által képzett orvosok az Európai Homeopátiás Bizottság által az Európai Unióban akkreditált homeopátiás diplomájának, valamint a Pécsi Orvostudományi Egyetem licence vizsgájának birtokában, ÁNTSZ engedéllyel végzik munkájukat a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően.

A gyógyszertárban kapható homeopátiás gyógyszerek az Európai Unió előírásainak megfelelően törzskönyvezett készítmények.

Az Európai Unióban 45.000 homeopata orvos működik és a világon 500 millió ember használ homeopátiás gyógyszereket.
Az igény, hogy az embert testi-lelki-szellemi egységben lévőnek tekintő gyógymódok kerüljenek előtérbe, egyre népszerűbbé teszik a homeopátiát.
Uniós felmérések szerint az Európai Unió tagállamai lakosságának legalább harmada használ homeopátiás gyógyszereket, a francia és német háziorvosok 30-70%-a rendel pácienseinek homeopátiás készítményeket.

A homeopátia hatásos és biztonságos gyógymód. Az Indexen megjelent cikkben nem történt említés arról a 163 pozitív eredményű vizsgálatról, amely igazolja a homeopátia hatékonyságát placebo, illetve kémiai gyógyszerek ellenében.

Szerettünk volna párbeszédet folytatni a kételkedőkkel, de erre sajnos nem volt módunk, mivel az Index elutasította viszont-válaszunk leközlését.

Szeretnénk, ha minél többen megismernék a homeopátia hatékony és mellékhatás mentes gyógyító erejét. Egyesületünk ezt követően is mindent meg fog tenni ezért.
Kívánunk - az objektív tájékoztatás jegyében - jó munkát az Index szerkesztőségének!

Magyar Homeopata Orvosi Egyesület
Budapest, 2013. február 11."

Szerencsére a felsőbbrendű, liberális, értelmiségi index NEM teszi közzé a válaszlevelet. Főleg nem címlapon. Éljen a tévedhetetlen tudomány!

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2013.02.14. 17:21:41

Van, ahol még akad egy kis egészséges kritikai szellem.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.14. 18:43:12

@mimindannyian: helyes helyes
hová jutna a világ, ha mindenki szabadon hangoztathatná a gondolatait???
legközelebb majd láthatatlan lényekről papolnak???
az értelem nevében!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.14. 20:36:35

Ráadásul, a tévedhetetlen tudománynak hála, hamarosan az eddigieknél is pontosabb jóslatokat kaphatunk a jövőről!
index.hu/tech/2013/02/11/jovobe_lato_szoftvert_fejlesztettek/

albino combino 2013.02.17. 08:43:00

@wmiki: akkor abban egyetértünk hogy a homeopátia egy humbug. Köszönöm
a jövőbelátós dolog nem az igazi. Szerintem egy állomáson lébecoló cigányasszony pontosabb jóslatot tud adni személyreszólóan, ráadásul nem kell hozzá ennyi fejlesztés, hanem elég egy százas neki

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.17. 09:02:27

@albino combino: teljesen igazad van, amit nem látunk az nincs

másrészt viszont a jósasszony téved, a tudomány pedig nem!!!!

albino combino 2013.02.17. 11:22:46

@wmiki: ez nem igaz. Nekem megmondta egy jósasszony hogy nyolcvan valahány évig fogok élni és még mindig élek, szóval igaza is lehet. Ezzel szemben az a drága program meg nem mondott semmit rólam

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.02.17. 19:46:56

@albino combino: pfff...
ezek sarlatánok, kuruzslók, csak pénzed miatt kedveskedtek veled, hogy jól lehúzhassanak
ha igaza is lesz, ez csak véletlen, szerencséje volt

ellenben a tudományban ott senki nem a pénzért tevékenykedik, és mivel bizonyítékokon alapul, az biztosan sosem téved, ott minden sziklaszilárd TUDÁSra épül

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.03.24. 09:46:18

a szarmagyar, áltudományos index több cikkében is arról papol, hogy a szent tudomány esetleg tévedett:
index.hu/tudomany/2013/03/24/szaguldo_ustokos_olte_meg_a_dinokat/

index.hu/tudomany/2013/03/21/oregebb_az_univerzum_mint_gondoltuk/

ne dőljetek be a szélsőjobboldali provokációnak, a keresztényeket jellemző, fröcsögő gyűlöletnek!!
a tudomány SOHA nem téved!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2013.08.13. 21:04:16

A dicsőséges, demokratikus, bölcs, baloldali index tudományos címlapos cikkében logikusan bizonyítja, hogy mennyország nem létezik!
index.hu/tudomany/2013/08/13/patkanyagy_magyarazhatja_meg_a_halalkozeli_elmenyeket/

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2014.11.11. 07:21:55

Az index nevű bulvárszenny megint a tévedhetetlen tudomány beavatott, szent hittérítőit mocskolja propaganda cikkében:
index.hu/kultur/2014/11/08/nem_akart_gyereket_ciant_adott_felesegenek_az_amerikai_tudos/

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.04.06. 19:52:44

A rendszeresen ezotériával foglalkozó, áltudományos, bulvármocsok, fidSSbérenc index már megint a szent tudományt gyalázza zagyva fikacikkében.
Azt sugallja, hogy a tudomány folyamatos hazugságok sorozata:
index.hu/tudomany/2015/04/06/semmelweis_megelozte_a_korat_ebbe_bukott_bele/

Szerintetek a tudomány hogyan tévedhetne, ha bizonyítékokon alapszik??? Sehogy!
Ezért is helyes, hogy cáfolhatatlan igazságait állami intézményekben magoltatják!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.05.06. 08:15:19

Az értelmiségi index, a dicsőséges, tévedhetetlen, tudomány újabb lenyűgöző eredményéről számol be!
index.hu/tudomany/egeszseg/2015/05/05/13_evre_elorejelzi_a_rakot_egy_uj_teszt/
Már 13 évre előre látjuk a betegségeket!
Halleluja testvérek!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.05.06. 08:16:28

A mélymagyar bulvárportál, az index, megint mocskolja, a bizonyítékokon alapuló, tévedhetetlen tudományt :(
index.hu/tudomany/2015/05/05/mikro_okozta_az_evszazad_csillagaszati_rejtelyet/
Szerintük a beavatott, szent tudós emberek tévedhetnek... :x

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.02. 15:19:43

A fidSSlakáj, oltásellenes, mélymagyar index már megint a tudományt káromolja :(
index.hu/tudomany/2015/07/02/4_5_ev_bortont_kapott_a_csalo_aids-kutato/
Ostoba írnok, szerinted egy tudós, hogyan tévedhet, ha a tudomány bizonyítékokon alapul??? vagy miért hazudna egy felsőbbrendű, szent beavatott?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.07.25. 20:48:53

Az orbánista, zsidóellenes, neonáci index már megint a tévedhetetlen tudományt vádolja hazudozással!
index.hu/tudomany/2015/07/25/orosz_rulett_a_termeszet_ellen/
Méghogy ezek a szent emberek pénzért dolgoznak! Ilyen ostobaságot!!!?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.09.03. 07:10:21

A menekültgyűlölő, idegenellenes index már megint a tévedhetetlen tudományt gyalázza, hazug cikkében:
index.hu/tudomany/2015/09/02/epp_most_szuletik_a_legujabb_fizika/
Mintha a tudomány nem tudna mindent a világról....

Big Blaster 2016.02.02. 16:01:11

Szia,

Meg tudnád mondani, hogy mi a tudomány? Mivel minden hozzászólásodban használod ezt a kifejezést, gondolom el tudod magyarázni egy laikus számára is.
Köszi.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.03. 09:07:48

@Big Blaster: Teljesen jogos kérdés!
Várható volt, hogy felmerül a pórnép egyszerű elméjében is.

(Bár az iskolai trenírozásnak pont az a lényege, hogy ne merüljenek fel benned kérdések!
Vagy te nem jártál iskolába???)

Gondolkodjunk együtt, talán úgy könnyebben megérted.
Mik azok, amik tudományok?
Többek közt az evolúció, ősrobbanás elmélet, kvantumfizika, gyógyszergyártás, és talán a pszichológia.
Mi ezekben a közös? Mi az ami mindegyikre jellemző?
...vagyis: Mi a tudomány??

Tudomány az, amire beavatott, nagy tudású, fehér köpenyes, szent emberek azt mondják hogy az.
Minden más hülyeség!

Big Blaster 2016.02.03. 18:35:52

Oké, köszi. Akkor ezek szerint a fizika, matematika, csillagászat, geológia, biológia meg az ehhez hasonló dolgok akkor nem is tudományok a te nagyon precíz és szabatos megfogalmazásod alapján? Ha ezek nem, akkor azok miért? Fehér köpenyes emberek nélkül nem is lenne tudomány? Kérlek segíts, hogy jobban értsem én is, hogy mi az a tudomány.
Köszi.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.05. 10:48:30

@Big Blaster: jaj de buta vagy!
Látszik, hogy biorobotként tengeted szánalmas életed, és nem felsőbbrendű, értelmiségi, demokrata, bölcs, fehér köpenyes, dopemanszavazó tudós vagy!

Figyelj!
A szent, beavatott, nagy tudású, tévedhetetlen bölcsek mit mondanak a fent említett dolgokról? (gy.k.: fizika, matematika, csillagászat, geológia, biológia meg az ehhez hasonló dolgok)
Ezek tudományok?
IGEN!
Akkor tudományok?
IGEN!!!

Milyen alapon kételkedsz a szavukban, te ostoba eretnek???

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.05. 10:51:47

@Big Blaster: Egyébként meg olvass, tanulj művelődj!
Itt minden le van írva a világról:
en.wikipedia.org/wiki/Main_Page

Big Blaster 2016.02.05. 21:19:04

Hát köszi, most már kezdek kicsit tisztábban látni. Tudom én, hogy igazából nem is tartod nagyra a tudományt, csak ezt valami irónia nevű dologgal igyekszel leplezni. Kíváncsi lennék, hogy miért?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.06. 12:40:04

@Big Blaster: :(
Irónia nem is létezik, mert nem lehet megmérni, precíziós tudományos műszerekkel, és nincs mértékegysége!!!!
Vagyis akkor NINCS!

Mi lesz legközelebb, arról fogsz prédikálni, hogy van szeretet, meg még isten is????
Mint a sötét középkorban????

Big Blaster 2016.02.07. 10:00:36

Éppen most olvastam egy könyvet, ami elég jól rávilágít a problémádra. Ebben az áll, hogy a tudomány a világ (igazság) megismerésének egyik, de nem egyedüli módja. Mondjuk, hogy a misztikus (vallásos) világnézet pedig a világ (igazság) megismerésének egy másik módja. A tudomány művelői abban hisznek, hogy a világ (igazság) megismerhető a tudomány módszereivel. A misztikus gondolkodásúak pedig abban hisznek, hogy az előbbi állítás nem igaz, és a világ (igazság) úgy ismerhető meg, ha az ember valamilyen formában eggyé válik a mindenséggel, és átéli az igazságot, amit nevezhetünk megvilágosodásnak, megtérésnek, szatorinak, nirvánának, stb., kinek-kinek hite szerint.

A két megközelítés alapvetően kizárja egymást, így aki az egyikben "hisz", az nyilván a másikban nem fog igazán hinni.

A jelenlegi állás szerint úgy néz ki, hogy bizonyos kérdésekre a tudomány tud jó válaszokat adni, más kérdésekben pedig a misztikus gondolkodás eredményesebb. Ehhez még az is hozzátartozik, hogy a tudomány jellemzően olyan kérdésekre keresi a választ, ami a misztikus számára nem fontos vagy nem is kérdés és ez fordítva is igaz. A kettő nem zárja ki egymást, hanem inkább kiegészíti. Éppen ezért az igazság kereső akkor jár jó úton, ha egyiket sem veti el, hanem mindegyikből megtartja azt, ami számára hasznos.

Az európai tudományos világképet az ókori görögök alapozták meg, és az utóbbi 2000 évben a világ megértésének ez a tudományos módja nagyon sok kérdésre elég jó válaszokat talált. Nem feltétlenül a végső igazságokat, de olyanokat amelyek a gyakorlatban bizonyítottak és jól használhatóak egy csomó probléma megoldására. Ezért most van villany világításunk, tudunk kommunikálni a világ másik felén lévő ismerőseinkkel, vannak olyan gépeink, amelyek megkönnyítik a nehéz fizikai munkát, elő tudunk állítani olyan hasznos anyagokat, amelyeket a természet önmagától nem készít el és még sorolhatnám.

Az előbb részletezett eredmények miatt a tudományos világkép respektje - főleg az utóbbi pár száz évben - erősen megnőtt. Nyilván ez azzal jár, hogy erős intézményi háttér alakult ki, ahol a tudomány felkent "papjai" hirdetik a tudomány igazságait és ezeket az igazságokat az emberek elfogadják, mert ha elő is fordul, hogy a tudomány papjai tévednek, de nagy összességben a válaszaik helyessége bizonyítást nyer a gyakorlati életben is. A tudományos világkép megerősödése viszont ahhoz vezetett, hogy a misztikus megközelítés manapság vesztett népszerűségéből, perifériára szorult, intézményi háttere sem olyan erős és kiterjedt, mint korábban.

Ezt a helyzetet mindenki irányultsága, világnézete alapján eltérően ítéli meg. A misztikus (vallásos) érzületűek biztosan úgy érzik, hogy a tudomány előretörése nem jó irányba viszi a világot, és ezt a rosszallásukat a maguk módján pl. azzal fejezik ki, hogy a tudományt (mint vallást vagy hitrendszert) lejárató, ironikus hangvételű írásokat publikálnak pl. egy internetes blogban.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.12. 09:06:19

@Big Blaster: Ez igen!
Tökéletesen helytálló komment!

Nagyon szép, ahogy az első felében remekül kifejted két világnézet különbözőségét.
A második fele még szebb, ahogy ügyelsz a pártatlanság látszatára, de azért finoman leteszed a voksodat az egyetlen igaz hit, a tévedhetetlen tudomány mellett!

Mondjuk ki nyíltan!
A tudományban csak a hülyék kételkednek!
Elvégre hogyan is tévedhetne valami, ami bizonyítékokon alapszik???

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.12. 09:11:09

A fidSSlakáj, rezsimszolga, cenzúrapárti 444 újabb lejárató cikkében támadja a szent tudomány!
tldr.444.hu/2016/02/11/uj-fizika-kezdodik-megtalaltuk-a-gravitacios-hullamokat

Arra céloznak, hogy eddig hazugságokat magoltattak a világban FIZIKA néven, de most, a dicsőséges Orbán Viktornak hála kiderült az igazság!

Hát nem!
A tudomány mindig is jól tudott mindent a világról, különösen a fizikáról!

Ezt a biztos tudást sikerült most újra megerősíteni kísérletekkel igazolva, ami olyan hatalmas áttörést hozhat el megint, mint a világbéke, az örökélet, és az ingyensör!

Big Blaster 2016.02.14. 12:24:43

@wmiki: Igazán köszönöm az elismerést. :-)
A pártatlanság (látszata) azért van, mert már elég régen megtanultam, hogy a világ sokkal bonyolultabb, hogy egyszerű kategóriákba lehessen sorolni a dolgokat. Semmi sem tisztán igaz vagy hamis, jó vagy rossz, fehér vagy fekete. Aki csak végletekben tud gondolkodni, az nem jó úton jár, ha szeretné megérteni a világot.
A tudomány a világ (egy részének) megismerésének egy módszere. Aki a tudományban, mint módszerben kételkedik, az alábbi kérdések közül legalább egyre NEM-el kell, hogy válaszoljon:
- A világ (legalább részlegesen) megismerhető-e egyáltalán?
- Szükségünk van-e a világ megismerésére?
- A tudományos módszer alkalmas-e a világ (legalább egy részének) megismerésére?
- A tudomány világra vonatkozó válaszainak igazsága bizonyítást nyert-e a gyakorlati alkalmazások során?
- A tudomány válaszaira alapuló alkalmazások (technológia) elősegítette-e, hogy egy jobb világban és boldogabb életet éljünk, mint ezek nélkül?

Én nem tartom hülyének, aki a tudományban kételkedik, mindössze a fenti kérdések közül legalább egyre, úgy gondolja, hogy NEM a helyes válasz. Mivel szerintem te is ebbe a csoportba tatozol (ha már minden áron skatulyákba kell tenni az embereket), kíváncsi lennék, hogy te melyik kérdés(ek)re felelsz NEM-el?

Jól látod és nem is tagadom, hogy én a fenti kérdések mindegyikére az IGEN-t tartom a jó válasznak. Vagyis a te szavaiddal élve a tudomány mellett teszem le a voksomat. Ez nálam nem hit kérdése, hanem meggyőződés.

Viszont fenntartom, hogy a tudománynak nem tiszte és nem is feladata, hogy a világunk minden kérdésére keresse és megtalálja a válaszokat. Egyébként ezt a tudomány művelői sem állítják. Vannak más, az ember számára fontos dolgok, amelyek megismeréséhez, műveléséhez nem a tudomány eszközeit használja (pl. művészetek). Az is meggyőződésem, hogy ezek nem zárják ki egymást kölcsönösen, hanem kiegészítik egymást, mint ahogy korábban már írtam. A végletekben való gondolkodás vakká teszi az embert a világ sokrétűségének meglátásában. Nagyon rossz szokás, de sokan hódolnak ennek, mert azt hiszik, hogy lehet egyszerű válaszokat adni bonyolult kérdésekre.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.14. 17:29:03

@Big Blaster: :(
Ez a kommented már sokkal zavarosabb.
Nem tudom, honnan veszed, hogy én valamelyik kérdésedre NEM-mel válaszolnék, hiszen mindegyik IGEN.

Az előbb ki is mondtam nyíltan, azt, ami az interneten, minden felsőbbrendű, értelmiségi, liberális demokrata oldalon megbújik a sorok között:

A tudományban, csak a hülyék kételkednek!
Mert hogyan tévedhetne valami, ami bizonyítékokon alapszik????
...és ha tévedne...
miért magoltatnának hazugságokon alapuló dogmákat állami intézményekben???
Ugyehogy ez értelmetlen???

És ahogy te is írod:
A tudomány NEM HIT!
Az tudás!
Sziklaszilárd, cáfolhatatlan tények halmaza...
...vagyis MINDENT tud a világról, és SOSEM téved!
de ha nem így gondolod....
nyugodtan cáfolj meg, egy jelenleg érvényben lévő tudományos tézist...

Big Blaster 2016.02.15. 21:26:53

Nem lehetséges, hogy csak te látod a sorok közé azokat a dolgokat amiket felsorolsz?

Véleményem szerint a dogmákra az alábbi dolgok jellemzőek:
Örök érvényűnek tartott, szent és sérthetetlen kinyilatkoztatások. Erősen kötődnek bizonyos személyekhez, akik abszolút tekintélynek számítanak, így a dogma igazsága, érvényessége nem megkérdőjelezhető, hiszen hogy merészelhetné bárki kétségbe vonni a kinyilatkoztató szava hihetőségét? Előbbiek okán a dogmák nem változnak, nem fejlődnek, nem alkalmazkodnak a változó világhoz. A dogmák különösen alkalmasak arra, hogy velük a hatalom (világi vagy egyházi) képviselői saját érdekeik szerint befolyásolják, irányítsák az ezekre fogékony embertömegeket illetve igazolják ember- és istentelen tetteiket.

Dogma-e a tudomány? Biztosan nem, habár a felületes emberek azt gondolhatják, hogy a dogmáról írtak a tudományra is érvényesek. Mégis miért állítom, hogy a tudomány nem dogma? Megpróbálom néhány példán keresztül megvilágítani.

Habár elsőre úgy tűnik, hogy a tudomány állításai szintén nagy tekintéllyel rendelkező emberekhez köthetőek, akiknek szavahihetőségéhez nem férhet kétség, van egy lényeges különbség. A tudományban a tekintély önmagában nem elég, de nyilván nem elhanyagolható tényező. Még ha nem is így látszik, de a tudományban nem az a lényeg, hogy ki mondja, hanem az, hogy amit mond, azt mennyire tudja alátámasztani bizonyítékokkal? A kijelentéseit igazolják-e a megfigyelések, kísérletek? Bármilyen szépen hangzó elmélettel elő állhat bármekkora tekintélynek örvendő tudós, amíg a kijelentéseinek igazságát nem igazolják kísérletileg, addig maximum hipotézisként fogadható el az elméletet. Lásd: Higgs-bozon. Az elmélet a '70-es években született, de csak akkor tekintették igazoltnak, amikor találtak rá kísérleti bizonyítékot.

Habár a nagyobb felfedezések általában egy ember nevéhez kötődnek a köztudatban, ezek az eredmények nem varázsütésre születnek meg a fejekben, hanem sok ember hosszú munkájának betetőzései. „Ha messzebbre láttam mint mások, azért lehetett, mert óriások vállán álltam” - mondta Newton, a klasszikus fizika egyik legnagyobb elméje. Einstein relativitáselméletének is voltak előzményei, amelyeket soha nem is titkolt, viszont neki sikerült a korábban született részeredményeket (pl. Lorentz, Poincaré, Riemann munkái) úgy összerakni és kiegészíteni, hogy egységes elméletté álljanak össze. Nyilván a középiskolában ezt nem tanítják, csak azt, hogy Einstein a relativitás elmélet megalkotója. Egyébként a relativitáselméletet sem fogadta el azonnal a tudományos közösség, mint valami földöntúli igazságot. Eleinte sokan kételkedtek benne, csak a kísérleti igazolás után kezdett lassan elfogadottá válni.

A tudomány MINDENT tud a világról, és SOSEM téved! Ezt szerintem senki sem állítja, a tudománnyal foglalkozók biztosan nem. Lehet, hogy triviális, de azért leírom, hogy működik a tudomány, csak a tisztánlátás végett.
Az ember úgy általában, és nyilván a tudomány művelői is modelleket alkotnak a világról, amelyek a körülöttünk lévő világ megfigyeléséből absztrahált gondolatépítmények. A tudomány ezekkel a modellekkel dolgozik, de igazából minden ember a világról saját maga számára alkotott modellek alapján éli az életét. Ezek a tudományos modellek többé-kevésbé leegyszerűsítései a valóságnak, amire pont azért van szükség, mert egyrészt az ismereteink korlátozottak, másrészt csak ezeken az egyszerűbb modelleken keresztül vagyunk képesek felismerni azokat a törvényszerűségeket, amelyek a világunkat működtetik.
A tudomány fejlődése éppen arról szól, hogy a világról alkotott modelljeink sok-sok évszázad alatt, sok-sok természetkutató agymunkája, megfigyelései, kísérletei által egyre jobbá válnak, egyre pontosabban írják le a világ működését. A dogmák gyakorlatilag ezer évek alatt sem változnak, a tudomány által alkotott modellek folyamatosan fejlődnek, tökéletesednek. Előfordul, hogy valamely modell teljesen tévesnek bizonyul (pl. flogiszton elmélet vagy a csillagok szférái) vagy lesz egy sokkal jobb, ami feleslegessé teszi. Ezek előbb-utóbb eltűnnek a süllyesztőben, de vannak olyanok, amelyek ugyan nem a legpontosabbak, de a gyakorlati életben jól használhatóak, így hosszú időn keresztül megmaradnak (pl. Arkhimédész felhajtó erőről szóló törvénye, vagy a Newton-i mechanika).

Arisztotelésznek elég volt négy elem a világról készített modellje számára. A mi modellünk kb. 90-et tartalmaz. A régiek úgy tapasztalták, hogy minden a Föld körül forog. A modelljüket ezen megfigyelés alapján készítették el. Aztán jött egy ember, aki azt mondta, hogy ez a modell nem elég pontos. Tudott egy jobbat, amiben a Nap volt a középpontban, de ez az ötlete akkor nem aratott viharos sikert. Aztán később kiderült, hogy valóban az ő modellje volt a jobb. Most már van egy ennél is jobb modellünk. A sort még hosszan lehetne sorolni a tudomány minden területéről.

Folyt. köv.

Big Blaster 2016.02.15. 21:51:26

Folytatás.

Tévedett Arisztotelész, Galilei, Newton, Maxwell és még sokan mások? Hazudtak a tudomány nevében? Dogmákban hittek, amit tudománynak állítottak be? NEM! A koruk ismereteire alapozva megalkották a világunk akkori legjobb modelljeit!
Ezek a modellek nem voltak tökéletesek, nem voltak pontosak, bizonyos körülmények között nem voltak használhatóak? IGEN, így van, ahogy így van a világunk jelenleg elfogadott legjobb modelljeivel is.
A tudomány hazudik, mert olyan modelleket fogad el és tanít, amiről még egy laikus is könnyen kideríti, hogy nem a VALÓSÁG? Akkor vessük el, kiáltsuk ki hazugságnak, cáfoljuk meg, mert nem igaz? És ha így teszünk, akkor mi marad? A szentnek tartott könyveinkben leírt IGAZSÁG?

Szerinted a tudomány állításai azért dogmák, mert nem lehetséges ezeket megcáfolni? Én azt kérdezem, hogy miért kellene ezeket megcáfolni? Több ezer év, több százezer alkotó emberének közös munkája, amit ma tudományként ismerünk. Ezt a tudást nem kinyilatkoztatásként kaptuk, hanem homokszemenként hordtuk össze, mint a termeszek a várukat. Te ezt a várat szívesebben látnád lerombolva, csak azért, mert tudjuk, hogy itt-ott kicsit csálé, sok helyen hiányos, és azt sem tudjuk, hogy mikor lesz kész, ha egyáltalán lehetséges befejezni? És ha képes lennél lerombolni, akkor mit tudsz helyette nyújtani, ami jobb, lakályosabb, nagyobb védelmet nyújt?

Én úgy látom, hogy a tudománynak jelenleg nincs olyan alternatívája, ami előbbre vinné az emberiséget. Nagyképűnek gondolod ezt a kijelentést? Nézz körül! 2000 év alatt az emberiség létrehozott egy olyan technikai civilizációt, amely a naprendszer határait feszegeti, milliárd fényévekre lát, a világ legkisebb építőköveivel zsonglőrködik. Emberhez méltó életet tudna már most biztosítani a Föld minden lakójának. Azt, hogy ez még sincs így, ne a tudósokon kérd számon, hanem a világ hatalmasságain.

Röviden ennyit szerettem volna leírni válasz gyanánt.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.16. 09:25:26

@Big Blaster: Szinte teljesen egyet értek veled, nem is értem min vitatkozol?

Te is felsőbbrendű. értelmiségi, demokrata vagy, a tévedhetetlen tudomány elkötelezett híve, akárcsak én!
...illetve...
Természetesen nem mondjuk, hogy a tudomány tévedhetetlen.
Ez azért van, mert ez a csodálatos, nagyszerű, szent intézmény, nemcsak bölcs, de végtelenül szerény, és alázatos is.
Persze tévedhetne is, mert annyira tökéletes a rendszer, hogy még ezt is megengedhetné magának.
De gondolkozz józanul:
Hogyan tévedhet valami, ami bizonyítékokon alapszik???
Sehogy!
Tudsz olyan, jelenlegi tudományos elméletet mondani, ami tévedés?
Nem!!!
Akkor...?

És igen, a tudományban nincsenek dogmák!
Dogmák a vallásban vannak!
A tudományban már igazolt, cáfolhatatlan, szent igazságok vannak, amikben csak a hülyék kételkednek!
Ugyehogy teljesen más???

Javaslom, hogy olvasd át, Szűklátókörű Társaságunk egy régebbi bejegyzését.

szuklatokoruekdemagabiztosak.blog.hu/2001/04/01/kik_ketelkednek_a_tudomanyban

Nyugodtan cáfold is meg, ha esetleg, valahol logikai hibát találsz benne...

Big Blaster 2016.02.16. 18:58:30

Azt hiszem kezdem érteni, hogy kb. mivel lehet a problémád. Válasszuk szét a természettudományokat két csoportra, az egyik csoportot nevezzük el leíró tudománynak, a másikat kísérleti tudománynak. Az előbbibe mondjuk beletartozik a geológia, kozmológia, biológia. Az utóbbiba meg a fizika.
Az első csoportra különösen jellemző, hogy az állításait nem tudja minden esetben kísérletileg igazolni, csak közvetett úton képes azok helyességét megítélni. Itt bizony nagyobb a bizonytalanság. Ezeknél az elméleteknél nagy az esély, hogy kiderül: tévedés volt, amiben korábban mindenki "hitt". Ráadásul ezekben a tudományokban egy időben több párhuzamos elmélet is küzdhet az elsőségért, amelyek közül hegylakósan fogalmazva "csak egy maradhat", így kódolva van, hogy a többiről kiderül, hogy nem volt helyes.
Úgy látom, hogy neked leginkább ezekkel a tudományokkal és elméletekkel van gondod. Mert úgy érzed, hogy abszolút igazságnak vannak beállítva, az iskolában úgy tanítják ezeket, mintha ez már teljesen biztos lenne és a kétkedésnek hangot adni szinte eretnekség. Önteltnek, elbizakodottnak látod a tudományt, mert nem hagy teret a kétkedésnek, a máshogy gondolkodásnak. Valahol igazat tudok adni neked, és meg tudom érteni az álláspontodat.
Viszont azt is látni kell, hogy a jelenleg "menő" elméletek mögött azért jócskán vannak konkrétumok is. Ezt most nem fogom neked bizonygatni, mert nem értek hozzá annyira, de nem beszélhetünk teljes mértékben légvárakról, mert sok olyan tény, megfigyelés támasztja alá ezeket, amelyektől az építmény a sok bizonytalanság ellenére is elég szilárd. Előfordulhat, hogy egyszer majd valamelyik tartópillér bizonyul gyengének és az egész összeomlik, de ez legyen annak a tudós generációnak a problémája aki ezt megéri.
Sajnos az iskolarendszer "minőségéről" nekem sincs jó véleményem, de azért ezt ne írjuk a tudomány számlájára. Meg a bulvársajtó szenzációhajhász cikkeit se. Azért azt hidd el, hogy a legtöbb fiatal kutató világmegváltó tervekkel kezdi el a munkáját, és az hajtja, hogy valami újat, a jelenlegi "dogmákon" túlmutató dolgot tegyen le az asztalra, nem az, hogy a jelenlegi ismeretek mókuskerekében forogjon a nyugdíjig. Tehát nem dogma! :-)

Elolvastam a linkelt bejegyzést. Megtaláltam benne a hibát. :-)
A 4-es pont helyesen:
Zseni vagy! Jobb esetben Nobel-díjat kapsz a tudományos felfedezésedért, és egy mellszobrot a tudomány szent csarnokaiban. A nevedet beírják arany betűkkel a tudomány szent könyveibe. Mellékesen hozzájárultál a tudomány fejlődéséhez, amiért a jövő generációk tudós emberei szentként tisztelnek majd az idők végezetéig. Ámen.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.21. 07:36:00

@Big Blaster: Ez megint nagyon szép komment volt!
Mintaszerű! Tanítani kéne!
Különösen a végén bedobott, ordas nagy hazugsággal.
Ebből is látszik, hogy egy tudományhívő nem úgy "gondolkodik", mint egy korlátolt vallásos...
...illetve... akarom mondani:
Szépen látszik, hogy a tudomány embere, a világ szent igazságait elfogadó, felsőbbrendű, értelmiségi, liberális, demokrata, mennyivel különb ember, mint bárki más a világon.
Láthatjuk, hogy a tudomány nem egy szekta, ami kimossa az agyadat, hogy csak azt fogadd el.
Á dehogy! Nem is hasonlít rá!
Halleluja testvérek!
Dicsértessék a tévedhetetlen tudomány!
Mindörökké!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.21. 07:44:38

Az eretnek tudós, az eklézsia által kitagadott, kiátkozott, oltásellenes Szendi Gábor, már megint a tévedhetetlen tudományt gyalázza, a szarmagyar VNTV internetes csatornáján, ebben a diktatúrában!
youtu.be/KfDow9RLny4
NE nézzétek meg! Végig hazudik!

Big Blaster 2016.02.21. 22:39:51

@wmiki: Na jó, mivel kb. ugyan azt a lemezt játszod folyamatosan, meguntam az eszmecserét. Nem igazán volt egy értelmes, konstruktív hozzászólásod sem, az ezerszer ismételt hülyeségeid először még viccesek, de sokadszorra már nagyon uncsik. Lehet, hogy én is agymosott vagyok, de nálad pláne nem láttam semmi jelét, hogy el tudnál szakadni egy pillanatra is saját rögeszméidtől.
Őszintén szólva nem irigyellek, nem lehet jó gyűlölettel élni. Na pá.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.22. 06:50:00

@Big Blaster: Ez elég unalmas :(
Már elmondtam, hogy gyűlölet nem létezik, mert nincs mértékegysége.
Vagy van szeretet, meg isten is?
Tudnád bizonyítani?

Ne terelj, érvelj!
Ez a szent tudomány jelszava!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.22. 08:28:32

@Big Blaster: (Mondjuk az sem világos mit akartál egyáltalán?
Azt látni, ahogy te is arról prédikálsz, hogy hála, a szent tudománynak, ma már mindenki boldog, és egészséges.
Ezért is jó, hogy szent igazságait állami intézményekben magoltatják.
Dehát erről szól, ez az egész blog!
...meg az összes többi oldal az interneten...)

Big Blaster 2016.02.22. 22:00:54

@wmiki: Na jó. Még utoljára. Azt kéred érveljek. Én is éppen az érveidre lettem volna kíváncsi, hogy miért vagy ennyire tudomány ellenes? Milyen tapasztalatok vezettek ehhez az állásponthoz? Én valóban kíváncsi lettem volna erre, és szívesen beszélgettem volna veled erről, de ha csak szajkózod az ezerszer elsütött és semmivel alá nem támasztott frázisaidat, azzal nem tudok mit kezdeni. Abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán elolvastad volna, vagy elgondolkoztál volna azon amiket írtam. Legalábbis semmi érdemi reakciód nem volt az írásaimra. Így meg elég nehéz értelmes eszmecserét folytatni.
Egyébként is elég nagy ostobaságokat írsz. pl.: "Már elmondtam, hogy gyűlölet nem létezik, mert nincs mértékegysége." Ez kb. óvodás szintű érvelés. Értelmes, felnőtt, gondolkodó ember ilyen nem ír le, már ne is haragudj. Persze ha még tényleg csak ovis vagy, esetleg nem szoktál gondolkozni, így nincs is semmi értelmes mondanivalód, akkor nem szóltam. Sajnos van ilyen.
Én nyitott vagyok egy értelmes eszmecserére, de ezt veled kapcsolatban nem igazán látom. Legalábbis eddig nem adtad semmi jelét, hogy érdemben válaszolj bármely eddig felvetett gondolatomra vagy kérdésemre.

Inkább ne is reagálj erre a hozzászólásomra, ha csak a szokásos, semmitmondó okosságokban merülne ki a válaszod. Köszi.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.02.24. 07:10:36

@Big Blaster: De miről akarsz meggyőzni??
Tudomány = jó
Minden más = rossz?
Hiszen erről szól az egész blog! Ettől zeng az összes oldal az interneten! Erről prédikál az egész világ a felvilágosodás óta!
Ezért áll a nemes ügy mellé Szűklátókörű Társaságunk is!

Big Blaster 2016.02.24. 16:55:17

Nem akarlak meggyőzni semmiről, de látom, hogy nem értjük egymást, szóval felesleges a további szócséplés. Szia.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2016.03.02. 07:44:56

A szarmagyar, fidSShívő, index nevű bulvárlap már megint hazugsággal vádolja a tévedhetetlen tudományt:
index.hu/tudomany/til/2016/03/01/a_vasszuz_valojaban_sosem_letezett/

Persze ők hazudnak!
A sötét középkorban, amikor vallásos dogmákat kellett bemagolni, mindenki hülye volt, és ilyenekkel kínozták egymást!
De most, az újkorban, a tévedhetetlen tudomány korában, amikor mindenki okos, most boldogok az emberek, és nem kínozzák egymást!
Csak azok a hülyék, akik kételkednek a tudományban!

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2017.02.01. 08:22:01

A fidSSbérenc, neonnáci, újfasiszta propagandaportál az index már megint a tudományt káromolja kamucikkében:
index.hu/tudomany/2017/01/31/sose_volt_meg_ilyen_valoszinu_hogy_a_vilagunk_csak_egy_hologram/
Azt állítja, hogy a jelenlegi tudományos elméletek sem jobban bizonyítottak, mint az, hogy a valóságunk csak illúzió, képzelgés.
Sose higgyetek a bulvármocskonak, csakis a tévedhetetlen tudomány mond mindig igazat!


süti beállítások módosítása